Ditto 2x
1 / 6 arası sonuçlar. Total: 6

Başlık: Manyetiğin Belli Bir Açı ile Montesi ve Ton Üzerine Etkileri

  1. #1
    Muhtar Eren kişisinin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    Oct 2007
    Konum
    Adana
    Mesajlar
    3,073

    Manyetiğin Belli Bir Açı ile Montesi ve Ton Üzerine Etkileri

    Bu konu başlıkta yazan olayın tona etkileri konusu üzerinde konuşmak üzere açılmıştır.





    Alıntı Mesajın aslı Skull_KruSher tarafından gönderildi
    Bu arada yamuk manyetiğin eksisi,artısı kısacası muhabbeti nedir? Bir farkı olmaz diye ümid ediyorum
    Alıntı Mesajın aslı Perfectionist tarafından gönderildi
    Yamuk durunca high'lar ön plana mı çıkıyordu bir olayı vardı onun ama ben de unuttum şimdi Barlo hoca gelsin aydınlanırız.
    Alıntı Mesajın aslı StratoMaster tarafından gönderildi
    Farkı olmaz olur mu...

    Bassları daha güçlü yerden alıyor. Dolayısı ile yamuk olduğunda (tizler normal yerinde olduğundan dolayı) basslar daha bir gazlanmış olacak. Dolayısı ile genelde JBnin veya o yılların bol bol kullanılan bir diğer manyetiği DiMarzio Super Distortion'nın o cartlak seslerine (nedense bu kollu bacaklı gitarlarda ya o ya bu şeklinde oldu bu manyetikler) bass katılmış olacak.

    Elbette Invader falan konulmaz, bassdan boğulur ortalık.

    B
    Alıntı Mesajın aslı Erren tarafından gönderildi
    Diyelim ki sap kısmındakini de tam tersi şekilde taktık bassları daha mı geriden alır o zaman?
    Alıntı Mesajın aslı StratoMaster tarafından gönderildi
    Bassları biraz daha net almaya başlarsın, çıkışda biraz düşerler. Ama sapta durumda biraz daha fazla ayrıntı var. 22 perdelik gitarlarda sap manyetiği tam 24. fretin oraya denk gelir, çünkü orası 12. frette olduğu gibi bol bol harmoniğin takıldığı mekandır.

    Şimdi bass tarafı yamuk olan bir manyetik o zaman bu güzel harmonikleri kaçırır. Dolayısı ile bassları azaltmak ve de bassların netliğini artırmak için ilk başta fena bir fikir gibi gelmese de, aslında bu harmoniklerin olmaması, benim yıllar boyunca edindiğim tecrübe ve de tercihlerime göre kötü bir şey. O olayın başka çözümleri var. Ondan dolayı (Türkay'ın gitarın haricinde) ben sapta yamuk duran manyetikli bir gitar kolay kolay görmedim.

    Aslında 5 6 sene önceki test manyaklığım olsa, Türkaydan o pickguardı alıp, iki kayıtla (aynı gitar aynı manyetik aynı tel vesaire) bunun testini yapmak var. Ama artık üşeniyorum, eskinde Testologist diye dalga geçerlerdi benimle Duncan boardda...

    B

    Alıntı Mesajın aslı PuNcHiE tarafından gönderildi


    Barlo Hocam, mesela bu gitar 27 perde, manyetiğin açılı takılması bu gitarda ne gibi artılar getirir, ya da ne gibi eksilere sebep olur?

    Alıntı Mesajın aslı StratoMaster tarafından gönderildi
    Saptan alacağın ton bildik sevdik LP veya strat sap pozisyonunun verdiği tondan daha uzaklaşacak. Daha bir tanımlı olacak (yani biraz daha orta pozisyonuna benzeyecek). Ama zaten alet 27 fretli...



    B
    Alıntı Mesajın aslı mersinden_ersin tarafından gönderildi
    Serdar Öztop'un gitarı da şöyle... Aklıma geldi bir anda...

    Alıntı Mesajın aslı Erren tarafından gönderildi
    Mehmet abinin verdiği bilgilere göre düşünürsek üstteki gitarda sap manyetiğinin üst kısmı 24.perdenin olduğu civarda görünüyor o zaman bu gitardaki sap manyetiğinde bass harmonikleri tam oturaklı olması gerekir ama buna ziyade tizlerinde 24 den ilerde olduğunu düşünürsek tizler de orta manyetiğin tizlerine yakın mı oluyor ?

    Yoksa ortayla sap arası karmaşık bir ton mu elde ediliyor aceba...

    Aaa bir dakika bendeki Tele Custom sap manyetiği ne iş o zaman? Ondaki humbuckerda açık bobinlerin üst tarafta olanları sap kısmında,alttaki 3 tanesi ise diğer kısımda.



    Yarın bir başlık açalım Gitar Parçaları kısmında konuşalım bu yamuk manyetik konusunu.

  2. #2
    Terlikli Kasım Paşa... Dr. Barlo kişisinin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    Sep 2007
    Konum
    GP Cemleri
    Mesajlar
    31,591
    Blog Yazıları
    19
    Cemler
    >99

    Manyetiklerin monte şekilleri ve sounda etkisi

    Alıntı Mesajın aslı rock the boy tarafından gönderildi
    Monte doğru laf mı , aklıma başka da bi tanım gelmedi napim
    Çok kafamı kurcalayan bir soru, demin bi fotoya bakarken gene aklıma geldi hemen sorayım artık dedim...
    Örneğin sap manyetiği için:

    yada


    genelde sap manyetiği için gördüğüm farklı monte şekli üstteki gibi oluyor,üst taraf sapa daha yakın ve eğimli, peki neden?

    Köprü manyetiği için de farklı monte şekilleri mevcut,mesela stratların yad bazı telecasterların köprüdeki singleı neden eğik?

    Son olarak daşu Jackson, Hakan Utangaç'ın gitarından...2 manyetiğin eğimi de enteresan,anlayamıyorum...


    Üstteki farklı monte şekillerinin sounda artısı eksisi nedir peki?

  3. #3
    Terlikli Kasım Paşa... Dr. Barlo kişisinin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    Sep 2007
    Konum
    GP Cemleri
    Mesajlar
    31,591
    Blog Yazıları
    19
    Cemler
    >99
    Yukarda Muhtar'ın başka bir dizinde yazdıklarımız kaybolmasın diye yaptığı toparlama süper!



    Neyse, bu konudan devam edecek olursak:

    Manyetiğin duruşunun yukarda yazıldığı üzere, manyetiğin mıknatıs alanının telin kapsadığı bölge açısından çok ciddi önemi var.

    Köprüde mesela bass taraf daha sapa doğru yatık olduğunda, bassların güçlenmesi söz konusu olacak. Ki bu 80lerde kullanılan bağırtkan manyetikler (DiMarzio Super D, Duncan JB veya Screaming Demon gibi) ve de Marshall 2204 (JCM800) ve de Boss DS1 veya Rat cinsi pedallar ile oluşturulan setupta ciddi önemi var. Daha dolgun ton almaya yarar.

    Sapta ise yine yukarda yazdığımı Eren'in derlediği gibi, hadise çok önemli ama o kadar net değil.

    Çünkü sapta 24fret'in altına denk gelen yerin önemi hadisesi var. O taraf, yani 24. fretin altına denk gelen yer, normalde 21 veya 22 fretli gitarların sap manyetiğinin oraya denk gelir. Ve de orada bol bol harmonikler olur, bildiğimiz sevdiğimiz sap tonunun tanımıdır.

    24 fretli bir gitar olduğu zaman, işte manyetik otomatikmak o konudan uzaklaşmış olacak. Serdar abi'nin gitarında dolayısı ile en azından bass tarafta bu biraz bertaraf edilmiş, bass tarafı dikkat edin 24. fretin olduğu yerde. Ve de böylelikle sarılı tellerde çok ciddi bir kayıp olmayacak gibi. Ama bunun yanında çıplak tellerde ise daha cılız ama daha tiz bir ton gelir. Ondan dolayı da genelde daha güçlü single coil tipinde aletler orada kullanılır hep dikkat edin. Toplam benim hatırladığım kadarı ile bu cins gitarlarda tonun biraz daha HBvarileşmesi oluyor, hem daha güçlü manyetik kullanıldığından hem de bass tarafının eğik olmasından dolayı.

    Tersi olduğunda ama bassların azalması demek. Ki bu da kötü olmayabilir. Mesela little 59 gibi gayet tok bir aleti ters eğimle (yani tizler sapa daha yakın olacak şekilde) konulursa, o zaman da basslar azalıp daha cılız ama tanımlı gelip, tizler yani çıplak teller daha tok HB vari olacaklar. Ki bu gayet kullanılır bir ton. Ama 24. fret etrafında olduğundan Türkay'ın ESPsi hariç bu cins bir alet hatırlamıyorum ben. Çünkü genelde bu saptaki eğim hadisesinin atlanamayacak bir sebebi de daha bol fret ile aşağılara doğru fretboardu indirmek.

    B

  4. #4
    Amplifikatörcü Müdür deliturko kişisinin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    Sep 2007
    Konum
    Neverland
    Mesajlar
    8,557



  5. #5
    Koakolik alifocan kişisinin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    Sep 2008
    Mesajlar
    1,943
    Cemler
    1
    Tabi bir de Hendrix ornegi var:

    BUBBA SIMBA

  6. #6
    Trafik Canavarı pismuzisyen kişisinin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    Jan 2008
    Konum
    Kozyatağı
    Mesajlar
    2,056
    Chicken knob fetişi seziyorum. Özendim şimdi.

Yerimleri

Yerimleri

gitarpedal