İncelik dolu tasarımlarıyla 'Amptweaker' pedallar Pluton Music'te: http://bit.ly/15OD5I1

Markanın kurucusu ve sahibi James Brown'n kendi ağzından hikayesi:

Ben bir ampli tasarımcısıyım ve 1986‘dan beri önce Peavey® için, daha sonra ise baş tasarımcı olarak Kustom® için gitar amplifikatörleri tasarlıyorum. Genellikle bu pek çok kişinin katılımıyla yapılıyor… Görünümü endüstrüyel tasarımcılar, ambalajı mekanikçiler, devreyi mühendisler tasarlıyor. Detayların pek çoğuna da genelde bir müdür, patron veya bir sanatçı karar veriyor.
Benim ihtisasım ise “tweaking” yani ince ayar. Yeni fikirler bulmada iyiyim ama her projede asıl katkım gerçekten soundun ince ayarı ve özellikle amplinin veya pedalın nasıl kırıldığı olmuştur.
Çocukluğumun geçtiği Mississippi’de amplileri çalar ve neden plaktaki gibi ses çıkartmadığını merak ederdim. Gitarcıların amplilerini köklediğini okurdum ama amplilerin bunu daha düşük ses seviyelerinde yapabilmelerinin daha iyi olacağını düşünürdüm. Üniversite’de daha iyi ampliler tasarlayabilmek için elektronik okumaya karar verdim.
Mezun olduktan sonra Güney Mississippi Üniversite’sinde bir kaç yıl ders verdim ve “Elektronik Cihazlar ve Devrelerde Deneyler” isimli bir ders kitabı yazdım. Sonunda 1986’da Peavey’de tasarımcı olarak ilk işime girdim.
İlk amplifikatör projem lambalı VTM’di. Hartley Peavey benim “tweak”lerimi direkt olarak amplifikatöre uygulamak yerine önde bir DIP switch kullanarak müşterinin kendi modifikasyonlarını yapabileceği opsiyonel bir hale getirme fikrini ortaya attı. Adrian Vandenberg Whitesnake’in 1987 turnesinde bu amplifikatörü kullandı.
1990’da başlayan ilk 5150® projesi hem benim için hem Peavey için çok önemliydi. Tabi ki Eddie Van Halen ile 13 yıl boyunca amplileri üzerinde çalışan baş mühendis olmak endüstride bir isim yapmama yardımcı oldu. Bu ampliler pek çok sanatçı tarafından kullanıldı ve pek çok kayıtta duyulabilir. Bu fotoğraf ilk 5150‘nin son ince ayarları yapıldıktan sonra çekildi.
Peavey’deki 18 yılım boyunca Jack Sondermeyer’in Analog Mühendislik takımının üyesiydim ve Classic® 50, Classic 30, DeltaBlues™ ve original TransTube® serisinin tasarımına katkıda bulundum. 12 farklı patentli devrenin eş mucitiydim ve MMR ve M&S Retailer ödülü kazanan ampliler tasarladım. Dirty Dog isimli bir distortion pedalı tasarladım ve Peavey’nin digital mühendislerine Delta Stomp efekt pedalı tasarımında yardım ettim.
90ların sonunda Bill Xavier ürün müdürü olarak Peavey’e katıldı ve beraber pek çok amplifikatör üzerinde çalıştık. Aralarından Triple XXX® serisi benim Peavey’deki favorim olmuştur ve kendim sahnede yıllarca bu modeli kullandım.
2003’te Bill ve ben signature amplisi JSX™i geliştirmek için Joe Satriani ile çalıştık. Ampli kabaca Triple XXX’ e dayanıyordu. Triple XXX’i Joe Satriani’ye göre bir kaç tur “tweak” ettikten sonra hazırdı.
2004’te Ohio’ya taşındım ve Kustom için baş mühendis olarak amplifikatör tasarlamaya başladım. Benden istenen ilk şeylerden biri her zaman yapmak istediğim ampliyi tasarlamaktı. Kustom’ın ABD’de üretilen ilk lambalı modelleri olan ’36 Coupe® ve ’72 Coupe’yi tasarlamaya başladım. Bu ampliler tamamen lambalı, birch plywood kabinli ve özel üretilmiş Eminence hoparlörlü modellerdi. Endüstride oldukça iyi kabul gördüler ve pek çok sanatçı tarafından stüdyoda ve sahnede kullanılmaktalar.
Kustom’daki bir sonraki proje lambalı high gain Double Cross™ modelini tasalamaktı. Lamba katlarını mixlemede tamamen yeni bir yöntem kullanıyordu, böylelikle kullanıcı tuşeye göre farklı distortion karakterleri alabiliyordu. Bu ampliye tepki gerçekten müthiş oldu. Şu anda bu model pek çok ünlü gitaristle turnede.





http://bit.ly/YF1YCQ