Ditto 2x
Sayfa 3 / 4 İlkİlk 1 2 3 4 En SonEn Son
21 / 30 arası sonuçlar. Total: 37
Like Tree18Likes

Başlık: Fender Stratocaster relic çalışması

  1. #21
    Üye
    Üyelik Tarihi
    Aug 2012
    Mesajlar
    107
    Alıntı Mesajın aslı Orçun Aras tarafından gönderildi Mesajı Görüntüle
    Aşınarak ağaca ulaşma ile katmanların ayrışarak pul pul dökülmesi çok başka iki olay

    Orçun,

    Bu pul pul dökülme olayı finish ile de alakalı. Benimki gibi polyester değil de, Nitro ile o pul pul dökülme olayının gerçekleştiğini söyleyebilirim. Ayrıca astığın fotoğrafta da incecik çatlaklar mevcut ki bu da zaten Nitro bir finish in uygulandığını gösteriyor.

    Yani sonuç olarak benim gitara istediğini yap, pul pul dökemezsin Haa o efekti verecek yöntemler bilirim diyorsan ya da diyenler çıkarsa da uygulamaya çalışırım.
    En son wolwox tafından güncellendi; 08-04-2014 07:46.

  2. #22
    Taze Kan Blindeath kişisinin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    Jan 2010
    Konum
    İzmir, Turkey, Turkey
    Mesajlar
    96
    Blog Yazıları
    1
    Pena tuttuğun el bileğine ve kemer-göbek tarafına kalın zımparalı aparatlarla yada black metalci işi dikenli kolluklar vs. ile biraz daha doğal bir eskitme uygulanabilir bence. Bir de referans olması bakımından https://www.youtube.com/watch?v=l1eA5_4gyQw linkindeki videoya bakabilirsin. Çivi - çekiç ne varsa giriyor gitara

  3. #23
    Banned
    Üyelik Tarihi
    Apr 2012
    Konum
    Manisa
    Mesajlar
    2,871
    Alıntı Mesajın aslı wolwox tarafından gönderildi Mesajı Görüntüle
    Orçun,

    Bu pul pul dökülme olayı finish ile de alakalı. Benimki gibi polyester değil de, Nitro ile o pul pul dökülme olayının gerçekleştiğini söyleyebilirim. Ayrıca astığın fotoğrafta da incecik çatlaklar mevcut ki bu da zaten Nitro bir finish in uygulandığını gösteriyor.

    Yani sonuç olarak benim gitara istediğini yap, pul pul dökemezsin Haa o efekti verecek yöntemler bilirim diyorsan ya da diyenler çıkarsa da uygulamaya çalışırım.
    Anlık sıcaklık değişimleri denedin mi ? Şoklama gibi, buz hemen arkasından artık saç kurutma makinesi olur, saç maşası olur. Bir kaç kez tekrarla... Teoride plastiğin kimyasal yapısını allak bullak edip katman katman dökmesi lazım. Tabi kullanılan plastiğin cinsine göre de değişir verilecek olan tepki. Plastik enjeksiyonda ilk baskı sırasında çok fazla görüyoruz, gerçi oradaki eriyik malzeme 200 - 280 derece arasında kalıbın soğuk yüzeyi 16 derece. Mal ilk baskılarda bu yüzeye çarptığı anda çıtır çıtır kırılıyor, pul pul dökülüyor. Sonra kalıbın yüzeyi 35 derecelere geliyor, malın hızını da düşerek normal hal değişimi için ideal ortam hazırlanıyor. Gerçi bu durum ağaca zarar verir mi bilemiyorum ?

  4. #24
    Üye
    Üyelik Tarihi
    Aug 2012
    Mesajlar
    107
    Alıntı Mesajın aslı Funkyou tarafından gönderildi Mesajı Görüntüle
    Anlık sıcaklık değişimleri denedin mi ? Şoklama gibi, buz hemen arkasından artık saç kurutma makinesi olur, saç maşası olur. Bir kaç kez tekrarla... Teoride plastiğin kimyasal yapısını allak bullak edip katman katman dökmesi lazım. Tabi kullanılan plastiğin cinsine göre de değişir verilecek olan tepki. Plastik enjeksiyonda ilk baskı sırasında çok fazla görüyoruz, gerçi oradaki eriyik malzeme 200 - 280 derece arasında kalıbın soğuk yüzeyi 16 derece. Mal ilk baskılarda bu yüzeye çarptığı anda çıtır çıtır kırılıyor, pul pul dökülüyor. Sonra kalıbın yüzeyi 35 derecelere geliyor, malın hızını da düşerek normal hal değişimi için ideal ortam hazırlanıyor. Gerçi bu durum ağaca zarar verir mi bilemiyorum ?
    Evet o plastik enjeksiyon olayını bende biliyorum sektörde olduğum için ama işte altında da bir ağaç var. Dediğin gibi o nasıl etkilenir, bende bilmiyorum. Kafayı kırarsam hiç kaçınmam denerim. Bilgi için çok teşekkürler.

  5. #25
    Daimi Üye daphneblue kişisinin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    Jul 2012
    Konum
    İzmir
    Mesajlar
    649
    Şu an ismini hatırlayamadığım bir kullanıcı kimyacı bir arkadaşından aldığı öneriyle, kimyasal bir madde kullanarak boyayı matlaştırmış ve sonrada relic yapmıştı. İlanı da vardı o gitarın, rosewood bir Fender olması lazımdı. Sizde kimyacı birilerine danışıp boyayı çatlatmak veya matlaştırmak için tavsiye alabilirsiniz belki ?

  6. #26
    Üye
    Üyelik Tarihi
    Aug 2012
    Mesajlar
    107
    Alıntı Mesajın aslı daphneblue tarafından gönderildi Mesajı Görüntüle
    Şu an ismini hatırlayamadığım bir kullanıcı kimyacı bir arkadaşından aldığı öneriyle, kimyasal bir madde kullanarak boyayı matlaştırmış ve sonrada relic yapmıştı. İlanı da vardı o gitarın, rosewood bir Fender olması lazımdı. Sizde kimyacı birilerine danışıp boyayı çatlatmak veya matlaştırmak için tavsiye alabilirsiniz belki ?

    Bende öyle bir şey olabileceğini tahmin ediyorum ,araştırıyorum halen ancak bir şey bulamadım henüz internetten.

  7. #27
    Üye Flagellum kişisinin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    Oct 2011
    Mesajlar
    229
    Sizin gitarda pickguard sararıp bir de metal aksamlar azıcık parlaklığını falan yitirse daha doğal durabilir belki. Hani o aşınan boya yerleri de çok sert geçişler içeriyor benim görüşümce. Onları da daha azalarak boyadan ağaca doğru bir görünüm verirseniz daha doğal gözükebilir.

    Relic olayının doğallığı önemli benim için. Çoğu custom shop çıkışlı o heavy relic gitarları falan sevmem o yüzden. Daha çok sanki entonasyon yapayım derken tornavidayı gitara sürtmüş, ayakta jack takayım derken jack girişinin yakınındaki yerlere 1-2 vurmuş, pickguard vidasını sıkayım derken bi kenarından çatlatmış, o meşhur kemer tokasını gitara sürte sürte bir hâl olmuş, pickguard'ın üzerinde (yoksa da pickguard bölgesindeki boya üzerinde) cidden pena izi gibi duran ufak yüzeysel çizikler. Klavye ile sapın birleştiği kenarlarda el terlemesinden sürtünmeden vs. oluşan renk değişmeleri. Sürekli oturduğu yerde çalarken duvara falan çarpılan headstock ucu, sağ kol sürtünmesinden aşınan yerde yine terden oluşan lekeler, Gitarın kenarlarındaki ufak ufak boya dökülmeleri, tremolo kolunu takarken ya da çıkarırken vurulmuş 2-3 vuruk vb. Ne bileyim bir SRV veyahut Rory Gallagher strat harbiden o turnelere çıkma, sürekli çalınma vs. türlü türlü sebeplerden gerçekten o hâle gelmiş olabilir ama fabrika çıkışı bir gitara o derece epik bir aşınma yapmaya çalışmak bana itici geliyor. "Bu gitarı çaldıkça benim derdimi bir yandan benim biricik ortağım da yüklenmiş" duygusu vermekten çok "gitarım eski gözüksün, ben de havalı gözükeyim diye bu değersiz varlığı duvardan duvara vurdum, canına okudum onun, ağzına bir vurdum bir de yer vurdu." görüntüsü veriyor.

    O nedenle böyle şeyler düşünerek doğal bir eskiteme yapmaya çalışırsan ne yaparsan yap güzel bir sonuç alacağını düşünüyorum. Mesela Clapton'ın gitarında idi yanlış hatırlamıyorsam. Üst eşik ile burgular arasına sigara takmaktan yanan bir bölge oluyor, o görüntüyü vermek için bildiğin çakmakla sapın o boyun kısmını yakıyorlar. Hani sigara içsem bence çok güzel bir detay olabilir. Fakat benim kullanmadığımı bilen biliyor şimdi onu yapsam gitara bende itici durur. Bu şekilde düşünerek ben şunları şunları yapıyorum gitarımda da bunlar olabilir dediğin zaman kararı kendin vereceksin.

    Not: Tabi bunlar tamamen benim görüşüm.

  8. #28
    Üye
    Üyelik Tarihi
    Aug 2012
    Mesajlar
    107
    Alıntı Mesajın aslı Flagellum tarafından gönderildi Mesajı Görüntüle
    Sizin gitarda pickguard sararıp bir de metal aksamlar azıcık parlaklığını falan yitirse daha doğal durabilir belki. Hani o aşınan boya yerleri de çok sert geçişler içeriyor benim görüşümce. Onları da daha azalarak boyadan ağaca doğru bir görünüm verirseniz daha doğal gözükebilir.

    Relic olayının doğallığı önemli benim için. Çoğu custom shop çıkışlı o heavy relic gitarları falan sevmem o yüzden. Daha çok sanki entonasyon yapayım derken tornavidayı gitara sürtmüş, ayakta jack takayım derken jack girişinin yakınındaki yerlere 1-2 vurmuş, pickguard vidasını sıkayım derken bi kenarından çatlatmış, o meşhur kemer tokasını gitara sürte sürte bir hâl olmuş, pickguard'ın üzerinde (yoksa da pickguard bölgesindeki boya üzerinde) cidden pena izi gibi duran ufak yüzeysel çizikler. Klavye ile sapın birleştiği kenarlarda el terlemesinden sürtünmeden vs. oluşan renk değişmeleri. Sürekli oturduğu yerde çalarken duvara falan çarpılan headstock ucu, sağ kol sürtünmesinden aşınan yerde yine terden oluşan lekeler, Gitarın kenarlarındaki ufak ufak boya dökülmeleri, tremolo kolunu takarken ya da çıkarırken vurulmuş 2-3 vuruk vb. Ne bileyim bir SRV veyahut Rory Gallagher strat harbiden o turnelere çıkma, sürekli çalınma vs. türlü türlü sebeplerden gerçekten o hâle gelmiş olabilir ama fabrika çıkışı bir gitara o derece epik bir aşınma yapmaya çalışmak bana itici geliyor. "Bu gitarı çaldıkça benim derdimi bir yandan benim biricik ortağım da yüklenmiş" duygusu vermekten çok "gitarım eski gözüksün, ben de havalı gözükeyim diye bu değersiz varlığı duvardan duvara vurdum, canına okudum onun, ağzına bir vurdum bir de yer vurdu." görüntüsü veriyor.

    O nedenle böyle şeyler düşünerek doğal bir eskiteme yapmaya çalışırsan ne yaparsan yap güzel bir sonuç alacağını düşünüyorum. Mesela Clapton'ın gitarında idi yanlış hatırlamıyorsam. Üst eşik ile burgular arasına sigara takmaktan yanan bir bölge oluyor, o görüntüyü vermek için bildiğin çakmakla sapın o boyun kısmını yakıyorlar. Hani sigara içsem bence çok güzel bir detay olabilir. Fakat benim kullanmadığımı bilen biliyor şimdi onu yapsam gitara bende itici durur. Bu şekilde düşünerek ben şunları şunları yapıyorum gitarımda da bunlar olabilir dediğin zaman kararı kendin vereceksin.

    Not: Tabi bunlar tamamen benim görüşüm.
    Evet benim gitardaki headstocktaki yanıklar orjinal sigara yanıklarıdır
    Diğer sözlediklerine katılmamak elde değil. Fakat heavy relic in kendiliğinden oluşması için çok uzun yıllar ve sürekli çalmış olmak gerekiyor ve bu iş malesef gitarı case inden çıkar, sahnede sound al, çal, sonra gitarı case ine koy durumuyla oluşmuyor.
    Pickguard ı ise sarartmayı beceremedim. Parşomen tek katlı bir pickguard almak daha mantıklı gibi geldi bana.

  9. #29
    Daimi Üye BLACKHELL kişisinin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    Aug 2011
    Konum
    Kutsal topraklar Ankara
    Mesajlar
    685
    Pickguard kısmında dikkatimi çeken birşey daha oldu, bazılarında çok çok ince katlar halinde streç film gibi kaplama oluyor.Kahve ile sarartmanın tutmamasının bunla alakası olabilir mi ?

  10. #30
    Üye
    Üyelik Tarihi
    Aug 2012
    Mesajlar
    107
    Alıntı Mesajın aslı BLACKHELL tarafından gönderildi Mesajı Görüntüle
    Pickguard kısmında dikkatimi çeken birşey daha oldu, bazılarında çok çok ince katlar halinde streç film gibi kaplama oluyor.Kahve ile sarartmanın tutmamasının bunla alakası olabilir mi ?
    Göze batmayacak bir köşesinde hafifçe kazıyıp dediğin şeyi ufak bir ornavida ucuyla denedim ancak değilmiş. Direk pickguard ile diğer plastik aksamların hammaddelerinin farklı olmasından kaynaklanıyor.

Sayfa 3 / 4 İlkİlk 1 2 3 4 En SonEn Son

Yerimleri

Yerimleri

gitarpedal