Ditto 2x
    • Wampler Triple Wreck Distortion

      Bu ara gerek amfiye yavaş yavaş geri dönüşten,gerekse hibrit (analog pre / digital IR ) işlerle uğraşmak istediğimden ötürü
      high-gain bir distortion pedalı arıyordum.HotRod Marshall distortion seven bir insanım,hastasıyım hatta,lakin biryandan Mesa Recto ve Mark serisinin (evet birbirinden baya farklılar,ama genellemek istiyorum) dumanı üzerinde cayır cayır ritm tonlarını verebilecek bir pedal bakınmaktaydım.

      Aklımdan V-Twin,StudioPre gibi şeyler geçti , elbette ki bambaşta klasmanda,daha yukarıda aletler ama boyumu biraz aştığından farklı bir çözüme yönelmek zorunda kaldım,o sırada da nedir ne değildir diye araştırırken bu pedal çıktı nette karşıma.Bunun haricinde aklımdaki diğer pedallar ;

      - Amptweaker TightMetal
      - Bogner Uberschall
      - Rivera Metal Shaman
      - OKKO Dominator
      - Wampler SloStortion
      - MI Audio Crunchbox


      Bunları da bir şekilde denemek istiyorum,hoş mesela MI Audio Crunchbox fazla köşeliydi,hırçındı,amfiye bir kanal daha eklenmiş gibi değil de daha hi-fi tınlyordu kulağıma,onu denemiştim.Geri kalan listedeli pedalları denemediğimi belirteyim.Lakin OKKO da hoşuma gitmedi pek demolardan dinlediğim kadarıyla,gerçeği nasıldır bilemem.

      Youtube demoları da demişken Wampler Triple Wreck'in internetteki hemen hemen hiçbir videosu pedalla alakalı değil,youtube videoları fuzzy,fazla baslı,çamurlu ve atsan atılmaz satsan satılmaz bir tatta.Tabi bu benim düşüncem,hiçbir zaman fuzz / fuzzy drive sevemedim,anlayamadım.O yüzden kesinlikle ve kesinlikle youtube bir kriter değil,aldanmayınız.


      Neyse bu kadar girizgah yeter,gelelim pedala.



      http://www.themusiczoo.com/PDGImages...le_Wreck_a.jpg


      Gayet basit kontrollere sahip TripleWreck,bir adet bypass bir adet'te boost switch'i bulunduruyor üzerinde.Recto'ların üzerinde olan Vintage/Raw/Modern voicing'i bu pedala da Vintage/Modern olarak eklenmiş,cidden birbirinden farklı iki voicing,ben başarılı buldum.


      Henüz elimde amfi yok ama yarın büyük ihtimalle TM60'ile de deneyeceğim,sonra sırada HT5R ve Rivera Venus 6 (G12H30 Speaker ile) ayrı ayrı deneyip görüşlerimi ekleyeceğim.Bugün ilk izlenim olarak ;

      1.Gitar-->TripleWreck-->SesKartı-->LeCab2-->Roomworks SE (Reverb)
      2.Gitar-->TripleWreck-->SesKartı-->Bogner LeXtac (Nötral bir clean)-->LeCab2-->Roomworks SE (Reverb)

      Amfili ve amfisiz olmak üzere iki şekilde denedim,açık söylemek gerekirse ikiside çok hoşuma gitti.Bu alet cidden RECTO!
      Mesa Recto demişken,ben bu amfiye sahip olmadım hiçbirzaman lakin bir kere USA'de 1-2 saat boyunca DualRectifier Roadster ve yine aynı şekilde Kadıköy SRV müzikte izole odada yüksek volume'de DualRecto çaldım.Bunun yanısıra dinlediğim tarzların çoğunda kullanılan bir amfi,burdan oluşturduğum izlenimlerime bağlı olarak söylüyorum bu alet cidden recto diye.Mesela kafa kafaya V-Twin ile karşılaştırmak isterdim,ama bir ara sforsa'nın bana deneyeyim diye yolladığı v-twin'den hatırladığım kadarıyla , TripleWreck daha hırçın,daha bass'lı bir pedal.


      1.Zincir'deki dizilime göre ;

      Direkman pedalı bağlayıp aldığım ton beni tatmin etti diyebilirim,herşey saat 12 yönünde,lakin çokfazla bas vardı,bunu PC'den kullanıma bağlıyorum açıkçası,basları saat 9-8 yönüne getirip tizleri de saat 1-2 yönüne getirdiğimde gayet güzel,benim kafalarda bir ritm tonu çıktı ortaya.Direkman karakteristik MESA drive'ı,ve gerçekten kütük gibi bir drive,tek tek,tane tane.Bilmem gitar üzerindeki BKP'lerden mi yoksa pedalın kendi özelliği midir,mantıklı gain seviyelerinde ki bahsettiğim saat 2-3 yönlerine kadar tonda çamurlaşmadan bulanmadan eser yok.

      Riff işleri için birebir alet, Metallica,DreamTheater tınlıyor alet,ha birde ben pek sevmem ama AlterBridge,Nickelback kafalarında bir sound'a da ulaşabiliyorsunuz şak diye.7 telliyi girdiğimde ize daha da hoşuma gitti pedal,7. tel ile gayet güzel anlaşıyorlar,baslar olması gerektiği gibi. Flabby/Loose/Farty değil kesinlikle baslar.

      Birde benim pedal denerken kendimce önemli bir kriterim vardır,pedalı takar takmaz çok fazla kurcalamadan varolan ayarlar ile eli yüzü düzgün bir ton alabiliyor muyum ona bakarım.Yoksa ortalama bir ton alabilimek için zibille ayar mı yapmam gerekecek diye düşünürüm.Bu alet ilk dediğim gibi,AL-TAK-ÇAL !


      Modern tarafında basları biraz kısıp tizlere az yüklenince,gain saat 2-3 yönünde gayet güzel istediğim tatlarda ritm-solo tonları aldım diyebilirim sanırım.Lakin gain'i kısıp ac/dc crunch vs. yapayım derseniz pek mutlu olmazsınız çünkü o british crunch havasından epey uzak,adı üzerinde TripleWreck.Lakin tekrardan belirteyim,ben bu denemeyi hatta bu iki denemeyi pek geçerli saymayacağım,zira eq'dengesiz oluyor biraz,ha cidden güzel tonlar aldım mı ,aldım, lakin ak göz kara göz amfide belli olacak.





      2.Zincir'deki dizilime göre

      Dedim bu alet pedal,amfinin önüne takılacak,herhangi bir VST clean amfinin önünde denesem nasıl olur? Gayet güzel oldu diyebilirim,ilk denemeden sonra buna geçince bu kalıcı oldu benim için,daha bir canlandı kanlandı,bu sefer tam bir lezzetli çipetpet oldu

      Fendervari bir clean kanalı olan Poulin LeXtac bu pedalla gayet güzel anlaştı diyebilirim.Bir daha tekrar edeyim , ben her ne kadar cidden beni tatmin etmiş olan bir sound almış olsam da bu olayı pek saymıyorum,incelemeyi okuyan arkadaşların bunu gözardı etmemesini tavsiye ederim , gidip bir Fender amfiye taksanız kuvvetle muhtemel bambaşka bir sonuç alırsınız.

      Konuya geri dönmek gerekirse bu dizilimde karar kıldıktan sonra pedalı kurcalamaya başladım,bas-mid-tiz dengesi vs. olaylarını karıştırdım.Benim LP'ile cidden baslar pek saat 11 yönünden sonrasına açılacak gibi değil,ton cidden çekiç gibi,ve daha fazla açtığımda ton boğulma eğilimi gösterdi,baslar zortlamadı ama aşırı oldu.

      Mid'leri genelde saat 10 ile 14 arası değişik yerlerde kullandım , şunu belirteyim ki midlere abansam bile ton kirlenmedi,ve marshallvari yerlere gitmedi,yok öyle yağma,duruşunu bozmuyor pedal MESA gibi hep


      Gelgelelim pedal üzerindeki boost'a, boost kısmı biraz ilginç gibi,çok hafif bir volume artışı ve bariz bir saturasyon artışı oluyor boost ettiğinizde,ciddi anlamda kullanışlı.Takır tukur riff giderken abanıp boost'a gayet akışkan lead tonlara geçebilirsiniz , petrucci işi shred için pek tatlı oluyor açıkçası.İşin eğlenceli kısmı ise Crunch Cream pot'u,bu bir mid contour pot'u gibi çalışıyor,kökledikçe ton fuzz'a , evet bildiğiniz fuzz'a doğru kayıyor, neck'te single olan bir gitarı cidden çığırtabilir , kulağa dolu dolu gelmesini sağlayabilir.Ben genelde saat 3 yönünü geçmedim şimdilik,farklı setup'larda nasıl davranır bilemem.Boost açtığınız zaman ayrıca basların yuvarlandığını ve birazcık yumuşadığınız söyleyebilirim,tam bir solo tonu oluyor açıkçası.


      Vintage / Modern switch'inden de bahsedecek olursak,iki taraf da kullanılabilir,bu çok sevdiğim bir özellik işte,bazı pedalların/amfilerin bana hiç hitap etmeyen voicing'leri oluyor,resmen atıl durumda bekliyorlar,yani kullanmadığım özellik için para ödemişim gibi hissettiriyor bana.Bu pedalda ise aksine,vintage kısmı karanlık,daha yuvarlak ve koyu bir ton verirken,modern bildiğimiz JınJın'a çıkıyor,iki taraf da ayrı güzel,vintage kısmı özellikle 70's 80's kısmı için ideal,vintage dediysek de vintage hot diyelim ona,sonra hayal kırıklığına uğramayın Modern ise bildiğimiz petrucci , Mark sound'u kadar crunchy olmasa da DT'cilik oynatıyor insana, özellikle Train Of Thought taraflarından.

      KISA KISA ;

      - Bu pedal alınır arkadaş , iddia ettiği işi çok iyi yapıyor.Eğer ki ihtiyacınız buysa düşünmeyin.

      - Amfiye bir kanal daha eklemişçesine bütünleşen bir distortion diyebilirim , emanet durmuyor , hifi tınlamıyor kulağa.

      - Aldıktan sonra pedaldan bir ayar belirleyip üzerine zilyon tane EQ eklemenize gerek kalmaz,sadece süslersiniz.Yani demem o ki pedalı taa başka yerlere çekecek acı EQ'lara gerek yok, olduğu gibi güzel.

      -Amfi hissiyatı var bu alette,yüksek volume'de sature olmuş,kompresyona girmiş bir recto tonu resmen,alev alev,kompresyon bana ters derseniz uzak durun,benim hoşuma gitti.

      - Üzerindeki voicing'ler iş görüyor,boşuna değil.Kontrol parametrelerinin kombinasyonlarının minimum %80'inde işe yarar bir ton alıyorsunuz.Tabi midleri kesip atınca yada bass'ı gain'i köklerseniz saçma sapan birşey çıkıyor ortaya.

      KAYITLAR :

      1.Vintage Voicing kullanarak,deneme yamulma.Pedal üzerindeki boost kullanılmadı,2. zincirdeki dizilim kullanıldı.Gitar ESP EC400-AT BKP ColdSweat manyetikler.

      https://soundcloud.com/gp-shootout/wampler-triple-wreck-1

      Şimdilik bu kadar,daha detaylı olarak eklemeler yapacağım.

      Vakit ayırıp okuyan herkese teşekkür ederim.

      antijen likes this.
      Bu yazının aslı şu forum başlığında yayınlanmıştır: Wampler Triple Wreck Distortion Yayınlayan Mert Yılmaz Mesajın aslını görüntüle

    gitarpedal